Idag tänkte jag tipsa er om en skön, snabb vardagsrätt som passar utmärkt en lite halv kylig dag som idag.
 
Tortellinigratäng med ost och skinka, steamde grönsaker, ost, grädde, lök och vitlök och skvätt av vit balsamico.
Det tog mig ungefär 20 min totalt, och sen en liten stund i ugn för lite grillyta och smälta osten..
 
Det kostade mig inte mer än 70:- och det räckte till 4 personer.
 
Enjoy cooking!
 
Ingredienser:
 
250 gr tortellini valfri sort
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 röd lök
1 broccoli
1 röd paprika
3 dl grädde
1/2 buljongtärning
riven ost
salt
peppar
vitpeppar
 
Gör såhär:
 
Skala och dela en gul lök och lägg i mixerskålen samt lägg i en vitlöksklyfta, hacka på hastighet 4/3 sek.
Häll i lite olivolja och sautera löken i 3 min på hastighet 1, 100 grader.
Slå på grädde, spä ut med lite vatten alt mjölk, smaksätt med buljong, salt, peppar, buljong, lite honung, en skvätt vinäger, eller vad som passar din smak, jag har gärna även lite vitpeppar i.Sätt i ångkorgen och fyll upp den med tortellini. fäst varoman med grönsaker ovan på.
Ställ maskinen på 120 grader hastighet 4 20 min.
 
När allt är klart och maskinen sjunger sin trudelutt, häll över sås och tortellini i en ugnsfast form, palcera grönsakerna övan på och häll över osten, ställ i ugnen på grill till grönsakerna fått färg och osten smällt.
 
NJUT!